Luova tuotanto, joka tekee näkyväksi sen, mitä brändisi haluaa sanoa

Tavoitteellinen valo- ja videotuotanto, joka muuttaa ideat toimivaksi sisällöksi

Luova tuotanto on enemmän kuin pelkkä kuvauspäivä – se on suunniteltu yhteistyöprosessi, jossa visuaalisuus kytketään liiketoimintasi tavoitteisiin. Yhdistämme valokuvauksen, videotuotannon ja sisältökonseptoinnin yhdeksi kokonaisuudeksi, joka palvelee brändiäsi strategisesti ja erottuvasti. Olipa kyseessä kampanja, verkkosivusisältö tai brändin uudistaminen, tuotanto lähtee aina tavoitteista ja päättyy käyttövalmiiseen, monikanavaiseen sisältöön.

Sisältö suunnitellaan aina käyttötarkoituksen mukaan – oli se sitten verkkosivuille, sosiaaliseen mediaan, markkinointimateriaaleihin, tapahtumiin tai myyntiprosessin tueksi. Kokonaisuus voi olla laaja tai rajatumpi, kertaluonteinen tai jatkuva. Tavoitteena on tuottaa sisältöä, joka ei ainoastaan näytä hyvältä, vaan toimii – oikeissa kanavissa, oikeaan aikaan ja oikealle yleisölle.

Mitä luova tuotanto pitää sisällään?

Tarvitsetko enemmän kuin pelkkiä kuvia tai videoita?
Luova tuotanto on strategisesti rakennettu kokonaisuus, jossa yhdistyy visuaalinen laatu, selkeä suunnitelma ja brändiäsi tukeva sisältö – ideasta julkaisuun.

Saat yhdestä paikasta kaiken tämän:

  • Valo- ja videotuotanto: brändikuvaukset, kampanjat, tuote- ja henkilöstösisällöt

  • Sisältö- ja konseptisuunnittelu: tavoitteet, tyyli ja kohderyhmä kirkkaaksi

  • Markkinointi- ja viestintäsisällöt: some, verkkosivutekstit, blogit, uutiskirjeet

  • Valmiiksi editoitu materiaali: monikanavaiseen käyttöön ilman lisävaivaa

Yhteistyö on helppoa, joustavaa ja tehokasta sekä toteutetaan juuri siellä, missä brändisi tarvitsee tulla nähdyksi.

Luova tuotanto - Ukk

Luova tuotanto on yrityksille ja brändeille suunnattu kokonaisvaltainen palvelu, jossa yhdistyvät visuaalinen suunnittelu, valokuvaus, videotuotanto, sisällöntuotanto, viestintä ja markkinointi – kaikki yhdessä, sinun tavoitteidesi pohjalta.

Kyse ei ole valmiista kuvauspaketista, vaan räätälöidystä yhteistyöstä, joka voi sisältää esimerkiksi:

  • Brändikuvaukset ja kampanjasisällöt

  • Tuotelanseerauksien tai verkkosivujen visuaalisen suunnittelun

  • Kuvapankkien ja verkkokauppakuvien tuotannon

  • Sosiaalisen median sisällön suunnittelun ja julkaisun

  • Blogitekstit, uutiskirjeet ja hakukoneoptimoidut verkkosivutekstit

  • Tapahtumasuunnittelun visuaalisesta ilmeestä viestintään

Luova tuotanto tarkoittaa sitä, että saat yhdestä paikasta kaiken tarvitsemasi sisällön – ideasta toteutukseen, aina yrityksesi brändiä tukevalla tavalla. Palvelu suunnitellaan alusta alkaen yrityksesi tai projektisi tarkoituksen, kohderyhmän ja tavoitteiden mukaan.

Olipa kyseessä yksittäinen kampanja, brändiuudistus, jatkuva sisällöntuotanto tai jotain täysin uutta, luova tuotanto mukautuu siihen, mitä juuri sinun yrityksesi tarvitsee – joustavasti, strategisesti ja luovasti.

Luova tuotanto pitää sisällään kaikki ne visuaaliset, sisällölliset ja strategiset palvelut, joita yritys tai brändi tarvitsee vaikuttavaan ja tavoitteelliseen viestintään. Jokainen kokonaisuus suunnitellaan yksilöllisesti asiakkaan tarpeen mukaan – yhdistäen luovuuden, suunnitelmallisuuden ja ammattitason toteutuksen.

Palveluun voi sisältyä esimerkiksi:

Valokuvaus ja videotuotanto
– Brändikuvaukset, kampanjakuvat, tuotelanseeraukset
– Kuvapankit, verkkokauppakuvat, henkilöstökuvaukset
– Videot someen, kampanjoihin tai verkkosivuille

Sisällöntuotanto ja viestintä
– Sosiaalisen median sisällöt ja julkaisut
– Blogitekstit, uutiskirjeet ja muu tekstisisältö
– Viestinnän suunnittelu ja brändin mukainen sävy

Markkinoinnin suunnittelu ja toteutus
– Kampanjasuunnittelu ja sisällöt monikanavaiseen käyttöön
– Brändin näkyvyyttä tukevat ideat ja toimenpiteet
– Somejulkaisujen tai kampanjoiden visuaalinen ja sisällöllinen toteutus

Verkkosivusisällöt ja visuaalinen suunnittelu
– Kuvamaailma ja visuaalinen ilme verkkosivuille
– Hakukoneoptimoidut tekstit
– Sisällön suunnittelu ja toteutus yhteistyössä muun tiimin kanssa

Tapahtumasuunnittelu ja tapahtumasisällöt
– Visuaalinen ilme ja kuvamateriaali tapahtumiin
– Viestintä ennen, aikana ja jälkeen tapahtuman
– Tapahtumakohtainen sisällöntuotanto someen ja muuhun markkinointiin

Projektinhallinta ja kokonaisuuden koordinointi
– Yhteistyön suunnittelu alusta loppuun
– Aikataulutus, tuotannon hallinta ja materiaalien toimitus valmiina käyttöön

Kaikki sisällöt suunnitellaan aina asiakkaan tavoitteiden, kohderyhmän ja käytettävien kanavien mukaan. Luova tuotanto voi olla kertaluonteinen kampanja tai jatkuva yhteistyö, jossa brändisi saa tuekseen suunnitellun ja ammattimaisesti toteutetun sisältövirran.

Toki! Luova tuotanto edellyttää yhteistyötä.

Suunnittelen tuotannon sisällön aina tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Jokainen projekti alkaa yhteisellä keskustelulla, jossa määritellään tavoitteet, kohderyhmä, sisältötarpeet ja visuaalinen suunta. Rakennan tämän pohjalta konkreettisen suunnitelman – esimerkiksi kuvausidean, sisältörungon tai kampanjakokonaisuuden, joka hyväksytetään asiakkaalla ennen toteutusta.

Näin varmistamme, että lopputulos on linjassa brändin, viestinnän ja markkinoinnin kanssa. Asiakkaana voit vaikuttaa siihen, mitä tehdään, miten ja milloin ja saat koko ajan selkeän kuvan projektin etenemisestä.

Kyllä, autan mielelläni myös strategian ja kampanjan suunnittelussa. Eli ei, en tee vain kuvausta.

Luova tuotanto voi sisältää kokonaisuuden, jossa suunnitellaan kampanjan tai sisällön rakenne, tavoitteet, kanavat ja viestit jo ennen kuin yhtäkään kuvaa tai videota on otettu. Tämä on erityisen hyödyllistä silloin, kun halutaan suunnitella esimerkiksi:

  • uuden tuotteen tai palvelun lanseeraus

  • brändikampanja tai verkkosivujen uudistus

  • sosiaalisen median näkyvyyden kasvattaminen

  • jatkuva, suunnitelmallinen sisällöntuotanto

  • tapahtuman markkinointi ja jälkiviestintä

Voin auttaa muun muassa sisältöstrategian rakentamisessa, kampanjan ideoinnissa ja rakenteessa, sekä tarvittaessa myös viestinnän ja markkinoinnin suunnittelussa – kuten somejulkaisuissa, blogiteksteissä ja verkkosivusisällöissä.

Tavoitteena on, että kaikki tuotanto tukee selkeästi brändiäsi, markkinointitavoitteitasi ja näkyvyyttäsi – ei vain visuaalisesti, vaan myös viestinnällisesti ja strategisesti.

Luova tuotanto sopii yrityksille ja brändeille, jotka tarvitsevat suunnitelmallista, visuaalisesti laadukasta ja strategisesti mietittyä sisältöä markkinointiin, viestintään ja brändin rakentamiseen.

Palvelu mukautuu monenlaisiin tilanteisiin ja tarpeisiin, kuten esimerkiksi:

  • Uuden tuotteen tai palvelun lanseeraukseen

  • Brändiuudistukseen tai visuaalisen ilmeen päivittämiseen

  • Verkkosivujen tai verkkokaupan uudistamiseen ja kuvapankin rakentamiseen

  • Kampanjoiden suunnitteluun ja sisällöntuotantoon eri kanaviin

  • Tapahtumien viestintään, dokumentointiin ja jälkimarkkinointiin

  • Sosiaalisen median sisällöntuotantoon ja suunnitelmalliseen näkyvyyteen

  • Yrityksen viestinnän ja markkinoinnin tukemiseen, kun omaa tiimiä ei ole tai kaivataan ulkoista osaamista

Luova tuotanto sopii hyvin myös silloin, kun kaipaat pitkäjänteistä sisältökumppania – ei pelkästään yksittäistä kuvauspäivää. Yhteistyö voidaan räätälöidä kertaluonteiseen projektiin tai jatkuvaksi tueksi brändin kehittämiseen.

Jokainen luovan tuotannon projekti etenee suunnitellusti ja asiakkaan kanssa yhteistyössä – ideasta valmiiseen sisältöön. Näin varmistetaan, että lopputulos vastaa tavoitteita, viestii brändiäsi oikein ja toimii käytännössä.

Projekti etenee yleensä näin:

  1. Yhteydenotto ja kartoitus
    Keskustellaan siitä, mitä tarvitset – onko kyse kampanjasta, lanseerauksesta, kuvapankista, verkkosivusisällöstä vai jostain muusta. Selvitän tavoitteet, kohderyhmät ja kanavat, joissa sisältöä käytetään.

  2. Suunnittelu ja ehdotus
    Laadin selkeän suunnitelman projektin sisällöstä ja rakenteesta. Tämä voi sisältää visuaalisen konseptin, kuvausidean, sisältöstrategian tai kampanjaluonnoksen. Kaikki suunnitelmat hyväksytetään asiakkaalla ennen toteutusta.

  3. Tuotanto
    Toteutetaan valokuvaus, videotuotanto, sisällöntuotanto tai muu sovittu kokonaisuus. Toimin tarvittaessa eri paikkakunnilla tai ulkomailla, jos projekti sitä vaatii.

  4. Editointi ja viimeistely
    Kaikki materiaali käsitellään ja toimitetaan valmiina käyttöön – oikeissa formaateissa ja sovittujen kanavien vaatimusten mukaan.

  5. Toimitus ja jatkoyhteistyö
    Saat valmiit sisällöt käyttöösi. Halutessasi voimme jatkaa yhteistyötä esimerkiksi julkaisujen, kampanjoiden tai jatkuvan sisällöntuotannon parissa.

Projekti etenee aina selkeästi ja läpinäkyvästi – aikataulu, vastuut ja lopputulokset sovitaan yhdessä.

Se voi olla asiakkaan toimitiloissa, luonnossa, studiossa, kaupunkiympäristössä – tai aivan muualla. Kaikki kuvataan siellä, missä lopputulokselle on eniten merkitystä.

Toimin joustavasti ja liikkuvasti:
kuvaan ympäri Suomea, ja tarvittaessa myös ulkomailla. Olipa kyseessä brändikuvaus Lapissa, kampanjakuvat kaupungin sykkeessä tai tuotelanseeraus ulkomailla, tulen paikalle sinne, missä tarina tapahtuu ja sisältö kohtaa yleisönsä.

Kyllä voi. Tarjoan myös jatkuvampaa ja laajempaa yhteistyötä markkinoinnin ja viestinnän tueksi, erityisesti silloin, kun yrityksellä ei ole omaa sisällöntuotannon tai markkinoinnin tiimiä – tai kaivataan luotettavaa ja monipuolista kumppania.

Voimme sopia esimerkiksi:

  • Jatkuvasta sisällöntuotannosta (esim. kuvat, videot, somejulkaisut)

  • Sisältöstrategian ja julkaisusuunnitelmien laatimisesta ja toteutuksesta

  • Sosiaalisen median hallinnasta ja ylläpidosta

  • Blogikirjoituksista, uutiskirjeistä ja muusta viestinnästä

  • Visuaalisen ja viestinnällisen kokonaisuuden ylläpidosta brändin eri kanavissa

  • Verkkosivusisällöstä ja hakukoneoptimoiduista teksteistä

Yhteistyö voidaan suunnitella kertaluonteisen projektin sijaan jatkuvaksi palveluksi, joka kasvaa ja mukautuu tarpeidesi mukaan. Tavoitteena on helpottaa arkeasi, vahvistaa brändiäsi ja tuottaa laadukasta sisältöä pitkäjänteisesti.

Luovan tuotannon hinta määräytyy aina projektikohtaisesti, ja siihen vaikuttavat muun muassa:

  • Työn laajuus ja kesto

  • Mitä palveluita kokonaisuus sisältää (esim. valokuvaus, videotuotanto, sisällöntuotanto, strategia)

  • Tarvittavat resurssit ja matkustustarpeet

  • Toimitettavan sisällön määrä ja sen käyttötarkoitus

Hinta sisältää aina selkeästi määritellyt käyttöoikeudet valmiiseen materiaaliin. Tarvittaessa käyttöoikeuksia voidaan laajentaa, jos materiaalia halutaan hyödyntää myöhemmin uusissa yhteyksissä.

Jokaisesta projektista laaditaan selkeä tarjous, jossa kuvataan tarkasti, mitä palvelu sisältää ja mihin käyttöön materiaali sovitaan.

Jos haluat alustavan hinta-arvion tai keskustella vaihtoehdoista, ota rohkeasti yhteyttä!